REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PUKIEL WŁOSÓW
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną na stronie Sklepu internetowego PUKIEL WŁOSÓW, spółka Rapidus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (04-112), ul. Karczewska 18, NIP: 1132956262, REGON: 368803952, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000704500, dostępnego pod adresem www.pukielwlosow.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym” lub „Sklepem”). Numer telefonu służący do kontaktu ze sklepem to: 22 345 66 01 W szczególności Regulamin określa:rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;warunki świadczenia usług, w tym wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu oraz warunki zawierania i rozwiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną; tryb postępowania reklamacyjnego i prawo Klienta będącego Konsumentem do odstąpienia od umowy. |
§ 1 Definicje |
Produkt – dostępna w Sklepie usługa lub produkt, będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży w ramach Sklepu i które mogą być zamawiane przez Klientów za jego pośrednictwem zgodnie z Regulaminem. Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa – w tym osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, lecz posiadająca zdolność prawną, która na zasadach określonych w Regulaminie dokonuje zakupów w Sklepie Internetowym. Sprzedawca – Rapidus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (04-112), ul. Karczewska 18, NIP: 1132956262, REGON: 368803952, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000704500 Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie Internetowym w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Użytkownik – każdy Klient oraz każda osoba niebędąca Klientem, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w zakersie wskazanym w Regulaminie. Formularz kontaktowy – formularz dostępny na stronie internetowej www.pukielwlosow.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Sprzedawcy. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu www.pukielwlosow.pl umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu. Sprzedawca, spółka Rapidus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (04-112), ul. Karczewska 18, NIP: 1132956262, REGON: 368803952, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000704500, będąca właścicielem Sklepu Internetowego Umowa sprzedaży – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Sklepu. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą. |
Dostawa – zamówione produkty cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, dostarczane są do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany przez Klienta podczas składania zamówienia. |
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Telefon kontaktowy Sprzedawcy – przeznaczony dla konsumentów numer telefonu, pod którym szybko i efektywnie można skontaktować się ze Sprzedawcą: 22 345 66 01. |
Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie www.pukielwlosow.pl. Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Klienci mogą otrzymywać od Sprzedawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie. |
Treść cyfrowa – oznacza dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej. |
§ 2 Postanowienia ogólne
- Sklep www.pukielwlosow.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa zakres i rodzaje usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep, warunki świadczenia przedmiotowych usług, w tym zasady zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także niezbędne do korzystania ze Sklepu. W momencie podjęcia czynności zmierzających do skorzystania z usług Sklepu, każda osoba z niego korzystająca zobowiązana jest do przestrzegania treści Regulaminu. Tym samym, jeżeli Użytkownik ma dostęp do Sklepu i go odwiedza oraz korzysta z Usług Elektronicznych oraz zakupu Produktów Sklepu www.pukielwlosow.pl, akceptuje i zobowiązuje się do przestrzegania warunków i postanowień określonych w niniejszym Regulaminie. Jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na korzystanie z Serwisu zgodnie z treścią Regulaminu – zobowiązany jest on do niekorzystania ze Sklepu witryny oraz oferowanego przez nią zasobów/usług.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827), ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r. (Dz.U. 2016 poz. 1823), ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawca świadczy następujące usługi:
- w zakresie sprzedaży Produktów przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość – w tym umożliwiania Klientom składania Zamówień i realizacji Umów Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu na zasadach określonych w Regulaminie.
- w zakresie usług informacyjnych dla Użytkowników – polegających na przeglądaniu asortymentu sklepu oraz udostępnianiu na indywidualne żądanie Użytkownika informacji umieszczonych na stronie Sklepu poprzez wyświetlanie stron internetowych o określonym adresie URL, zawierającej indywidualne żądane przez Użytkownika dane informacyjne lub też na otrzymywaniu informacji handlowych dotyczących oferty produktów i usług świadczonych przez Sprzedawcę;
- umożliwienia kierowania zapytań do Sprzedawcy za pośrednictwem formularza kontaktowego udostępnionego na stronie Sklepu i kierowanie odpowiedzi przez Sprzedawcę do Użytkownika na zapytania zawarte uprzednio w formularzu;
- umożliwienia kierowania zapytań do Sprzedawcy za pośrednictwem adresu mailowego Sprzedawcy: kontakt@pukielwlosow.pl udostępnionego na stronie Sklepu i kierowanie odpowiedzi przez Sprzedawcę do Użytkownika na zapytania;
- dostarczania informacji marketingowych i handlowych drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz oferowanych w jego ramach usług świadczonych drogą elektroniczną jest dobrowolne.
§ 3 Sklep Internetowy – podstawowe informacje, składanie zamówień.
- Sklep www.pukielwlosow.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów za pośrednictwem sieci Internet. W powyższym zakresie świadczy Usługę elektroniczną polegającą na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie – w tym zakresie umowa na świadczenie Usługi elektronicznej zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Użytkownika.
- Proces składania zamówienia w Sklepie Internetowym składa się z poniższych etapów: wybór Produktu, złożenie zamówienia za pomocą Formularza Zamówień, potwierdzenie złożenia Zamówienia, dokonanie płatności za Produkt, przyjęcie Zamówienia do realizacji.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.pukielwlosow.pl) – 24 godziny na dobę w każdy dzień tygodnia przez cały rok.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Składając zamówienie Klient potwierdza, że został poinformowany i przyjął do wiadomości braku możliwości odstąpienia od umowy po momencie spełnienia świadczenia, którego przedmiotem jest treść cyfrowa.
- W przypadku świadczenia usługi, której przedmiotem jest treść cyfrowa Sprzedawca przekazuje Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody dotyczącej dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu na odstąpienie od umowy w okolicznościach, które powodować będą utratę prawa odstąpienia od umowy. Dostarczenie treści cyfrowej następuje w chwili gdy treść cyfrowa, dostęp do niej lub możliwość jej pobrania została udostępniona Klientowi, fizycznemu albo wirtualnemu urządzeniu, które Klient wybrał samodzielnie w tym celu lub gdy Klient albo takie urządzenie uzyskali do niej dostęp.
- Wszystkie ceny Produktów w Sklepie Internetowym są cenami brutto podanymi w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług (VAT) w stawce obowiązującej w momencie składania Zamówienia. Podane ceny nie obejmują ewentualnych kosztów dostawy. Koszty dostawy są wskazane w trakcie wybierania Produktów i dodane do ceny Produktów podczas składania Zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia jest prezentowana w sposób wyraźny i jednoznaczny bezpośrednio przed złożeniem przez Klienta Zamówienia.
- Sprzedawca ogłaszając na stronie sklepu promocji na dane towary lub usługi, poda oprócz wysokości ceny przed obniżką, także informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku ogłoszenia obniżki ceny towarów lub usług znajdujących się w ofercie krócej niż 30 dni, Sprzedawca poda informację o najniższej cenie tego towaru lub usługi, która obowiązywała od dnia rozpoczęcia sprzedaży do dnia wprowadzenia niższej ceny.
- Sprzedawca zobowiązuje się do referencyjnego przedstawiania obniżek w stosunku do najniższej ceny danego towaru lub usługi w ciągu ostatnich 30 dni. Co za tym idzie, w przypadku przedstawienia procentowego lub innego mu odpowiadającego wysokości obniżki ceny towaru lub usługi, będzie on odnosił się do najniższej ceny w ciągu ostatnich 30 dni.
- W celu realizacji Zamówienia Klient jest zobowiązany do podania wszystkich niezbędnych danych umożliwiających jego realizację, to jest prawidłowo podaje dane kontaktowe, w tym adres, na który Sprzedawca wyśle zakupiony Produkt (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym), numer telefonu kontaktowego oraz adres e-mail. W wypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeżeli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia. W przypadku anulowania Zamówienia, jeśli zapłata za przedmiot Zamówienia została dokonana z góry, Sprzedający zwróci Klientowi zapłaconą kwotę zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
§ 4 Sklep Internetowy – zawarcie umowy sprzedaży i realizacja Zamówienia.
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera: potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, formularz odstąpienia od umowy,
niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie Konsumenta do odstąpienia od umowy. - Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem
a Sprzedawcą. - W wyniku zawarcia Umowy sprzedaży Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność Produktu i wydać mu Produkt (lub wykonać usługę), zaś Klient zobowiązany jest go odebrać i Zapłacić Sprzedawcy cenę sprzedaży.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji następuje niezwłocznie po otrzymaniu zapłaty z tytułu zawartej Umowy Sprzedaży, w postaci wiadomości e-mail przesyłanej na adres Klienta.
- Płatności w Sklepie Internetowym można dokonać przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego lub za pośrednictwem elektronicznego systemu realizacji transakcji płatniczych przelewy 24, kartą kredytowa lub płatniczą.
- W przypadku wyboru formy płatności przelewem, płatność powinna być dokonana w ciągu 7 dni roboczych na konto bankowe wskazane w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie Zamówienia. W przypadku wyboru formy płatności kartą płatniczą bądź kredytową, karty obciążane są w ciągu 24 godzin od złożenia Zamówienia.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Produkt jest wysyłany po otrzymaniu zapłaty, a w przypadku płatności dokonywanej kartą płatniczą termin dostawy liczy się od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji. W przypadku Produktów w postaci plików / produktów cyfrowych (treści cyfrowych), zostają one przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej Użytkownikowi po otrzymaniu zapłaty przez Sprzedawcę. W przypadku zakupu usługi, będzie ona realizowana po jej opłaceniu przez Klienta oraz w terminie nie dłuższym niż wskazany w ust. 14 poniżej.
- Rezygnacja z realizacji lub modyfikacja Zamówienia jest możliwa do momentu wysłania/udostępnienia Produktu Klientowi – w przypadku zakupu usługi przed jej realizacją. Nie dotyczy to treści cyfrowych po dostarczeniu treści cyfrowej.
- Wszelkie zmiany i modyfikacje w Zamówieniu są możliwe przez kontakt ze Sprzedającym pod adresem e-mail: kontakt@pukielwlosow.pl
- Realizacja Zamówienia następuje najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez Klienta Zamówienia i złożenia przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- Jeżeli Sprzedający nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że Produkt nie jest dostępny, Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od zawarcia Umowy sprzedaży, zawiadamia o tym Klienta oraz zwraca Klientowi całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
- W przypadku przejściowej niemożności realizacji Zamówienia w terminie określonym w Regulaminie z uwagi na czasowy brak zamówionego Produktu lub zamówionej ilości Produktu, Sprzedający telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej powiadomi niezwłocznie Klienta o tej okoliczności proponując inny termin realizacji Zamówienia. Klient jest uprawniony do niezaakceptowania nowego terminu realizacji Zamówienia. W takim przypadku Sprzedający zwróci Klientowi całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
§5 Prawo od odstąpienia od umowy
- W okresie 14 dni od dnia doręczenia Produktu, Klient będący jednocześnie Konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny, składając pisemne oświadczenie, zgodnie z ust. 2 niniejszego paragrafu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Klient zawierając umowę dotyczącą treści cyfrowej, oświadcza składając zamówienie, że został poinformowany przez Sprzedającego o braku możliwości odstąpienia od umowy po wydaniu treści cyfrowych.
- W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony ze wszelkich zobowiązań. To co strony świadczyły ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot Produktu powinien nastąpić nie później niż w terminie 30 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- Konsument może wykonać prawo odstąpienia od umowy poprzez przesłanie przygotowanego formularza odstąpienia załączonego przez Sprzedawcę do potwierdzenia otrzymania zamówienia bądź złożyć jakiekolwiek inne pisemne oświadczenie, w którym poinformuje o odstąpieniu od umowy.
- Zwracany Produkt w ramach ustawowego prawa odstąpienia od umowy powinien być przesłany na koszt Konsumenta na adres: Rapidus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Karczewska 18, 04-112 Warszawa.
- Zwrot zapłaty za Produkt i kosztów dostawy Produktu poniesionych przy zakupie przez Konsumenta nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Konsumentowi nie zostanie zaproponowane, że Sprzedający sam odbierze Produkt od Konsumenta, Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo odstąpienia od umowy w okresie 30 dni od doręczenia Produktu nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania wykonania usługi, to ma On obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia,
z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
§ 6 Świadczenie innych usług przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu. Świadczenie usług informacyjnych za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Z chwilą wpisania przez Użytkownika w przeglądarce internetowej odpowiedniego adresu internetowego URL należącego do Strony, umowa o świadczenie usług informacyjnych drogą elektroniczną zostaje każdorazowo zawarta przez Użytkownika Sklepu internetowego. Użytkownik uprawniony jest do przeglądania treści stron internetowych i asortymentu Sklepu bez potrzeby składania Zamówienia.
- Rozwiązanie umowy o świadczenie usług informacyjnych drogą elektroniczną następuje z chwilą wyjścia Użytkownika ze wszystkich adresów URL należących do Serwisu.
- Wszelkie usługi informacyjne świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego są bezpłatne dla Użytkownika.
Formularz kontaktowy
- Użytkownicy po podaniu w adresu e-mail, numeru telefonu, i treści zapytania, mogą kierować zapytania do Sprzedawcy za pośrednictwem formularza kontaktowego udostępnionego na stronie internetowej w zakładce „Kontakt”. Usługa będzie świadczona jednorazowo do chwili przesłania Użytkownikowi odpowiedzi na zadane zapytanie w wiadomości e-mail.
- Usługa formularza kontaktowego świadczone przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego są bezpłatne dla Użytkownika.
§ 7 Wymagania techniczne. Odpowiedzialność Użytkownika.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, a także z usługą Newsletter, którym posługuje się Usługodawca:
a) komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
b) dostęp do poczty elektronicznej,
c) przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML) powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę www, posiadająca włączoną obsługę plików Cookies oraz obsługi Javascript;.
d) Wymagana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768
- W razie korzystania przez Użytkownika ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Sprzedawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania serwisu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych usług.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Użytkownik zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Użytkownik obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 8 Reklamacje związane ze świadczeniem usług. Odpowiedzialność za wady Produktu.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług za pośrednictwem Sklepu Użytkownik może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@pukielwlosow.pl.
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
- Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Użytkownika podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Użytkownika sposób.
- Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi Produktów w stanie odpowiadającym umowie. Sprzedający ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za wady towaru na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny, w szczególności w przepisach art. 556 i następnych tej ustawy.
- Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli Produkt nie odpowiada umowie. W przypadku stwierdzenia wady Produktu Klientowi będącemu konsumentem przysługuje w szczególności uprawnienie do złożenia reklamacji w terminie dwóch lat od daty doręczenia Produktu.
- W sytuacji wystąpienia wady Klient może złożyć Sprzedającemu reklamację i zażądać:
a) naprawy Produktu;
b) wymiany Produktu na wolny od wad;
- Wyjątkowo, tylko i wyłącznie w przypadku gdy z okoliczności wynika wyraźnie, że sprzedawca nie doprowadzi towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie bądź bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, ten ostatni ma możliwość złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpienia od umowy.
- W przypadku gdy Sprzedawca odmówi doprowadzenia towaru do zgodności z umową, wymiany lub naprawy, bądź Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową, nie dokonał naprawy lub wymiany; a brak zgodności towaru z umową dalej występuje pomimo podjęcia przez Sprzedawcę próby doprowadzenia towaru do zgodności z umową; ewentualnie gdy z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on do zgodności towaru z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta; Kupującemu przysługują alternatywnie dwa uprawnienia:
a) obniżenia ceny Produktu;
b) odstąpienia od Umowy sprzedaży, o ile wada jest istotna.
- Wybór żądania zależy od Klienta. Sprzedający jest uprawniony pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale może to się odbyć z uwzględnieniem takich okoliczności jak:
a) łatwość i szybkość wymiany Produktu na nowy;
b) charakter wady – istotna czy nieistotna;
c) to, czy Produkt był wcześniej reklamowany.
- Jeżeli Klient żąda wymiany Produktu lub jego naprawy, Sprzedający może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że rozwiązanie wskazane przez Klienta byłoby niemożliwe do zrealizowania dla Sprzedającego albo w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów. Jeżeli Klientem jest przedsiębiorca, Sprzedający może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę Produktu.
- Klient nabywający Produkt w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą (Klient niebędący Konsumentem) ma prawo zgłosić roszczenie z tytułu rękojmi stosownie do obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktu ogranicza się do kwoty, jaką Klient zapłacił Sprzedającemu za nabycie Produktu.
§ 9 Własność intelektualna
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.pukielwlosow.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 9 pkt 3 oraz elementów zamieszczanych przez usługodawców trzecich, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością spółki Rapidus spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (04-112), ul. Karczewska 18, NIP:1132956262, REGON: 368803952, wpisaną do XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Sprzedawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.pukielwlosow.pl, bez zgody Sprzedawcy.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.pukielwlosow.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Sprzedawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.pukielwlosow.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.pukielwlosow.pl użyte są w celach informacyjnych.
§ 10 Opinie użytkowników
- Opinie publikowane pod adresem www.pukielwlosow.pl w zakładce „Opinie Klientów” są zbierane za pomocą komunikatora w aplikacji Messenger, Instagram, Tik-Tok, Facebook od Klientów.
- W miarę możliwości Sprzedawca stara się unikać publikacji opinii, które w oczywisty sposób nie pochodzą od Klientów, którzy nabyli jego produkty oraz ich używali. Celem zapewnienia publikacji opinii o produktach Sprzedawca stara się kontekstowo dokonać do sprawdzenia czy dana osoba faktycznie nabyła od niego usługę lub towar oraz czy korzystała z nich.
- Zastrzega się, że poszczególne opinie mogą nie być weryfikowane przed publikacją przez Sprzedawcę pod kątem ustalenia czy pochodzą od konsumentów, którzy ich użyli albo je nabyli.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru publikowanych opinii, tak aby odpowiadały one profilowi komercyjnemu sklepu. W szczególności nie będą publikowane opinie, których treść będzie obraźliwa, niezgodna z prawdą lub treści zawierające niekonstruktywną krytykę albo w inny sposób naruszające powszechne poczucie dobrego smaku, zasady współżycia społecznego lub inne powszechnie uznawane zasady etyczne.
§ 11 Newsletter
- Użytkownik może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter.
- Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail podany przez Usługobiorcę w momencie zapisywania się do Newslettera.
- Usługobiorca, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu w Serwisie swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera. Następnie, na podany w pierwszym kroku adres e-mail, Usługodawca wyśle Usługobiorcy wiadomość weryfikującą adres e-mail, w której znajdzie się link do potwierdzenia przez Usługobiorcę woli zapisania się do Newslettera. Po potwierdzeniu przez Usługobiorcę woli zapisania się do Newslettera zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi, a Usługodawca rozpocznie jej świadczenie na rzecz Usługobiorcy.
- W wiadomościach wysyłanych w ramach Newslettera będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się.
- Usługobiorca może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w ust. 4 lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Usługodawcy: kontakt@pukielwlosow.pl.
- Skorzystanie przez Usługobiorcę z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.
§ 12 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony w każdym czasie, w szczególności jeżeli będzie to konieczne, aby odzwierciedlić zmiany dokonane w ramach usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy lub zmiany obowiązującego prawa.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od opublikowania na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Sprzedawca poinformuje użytkowników o zmianach dokonanych w Regulaminie poprzez umieszczenie jednolitego tekstu Regulaminu na stronie internetowej Sklepu.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Klient będący konsumentem posiada przykładowo następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;
b) jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między klientem a sprzedawcą;
c) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między klientem a sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
d) może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, która stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy Kodeks cywilny.